kampány;Transparency International;CÖF;

- CÖF magyarázat kampányra, pénztárcára

 A CÖF és a CÖKA vezetősége szerint a Transparency International (TI) téved, amikor "a Civil Összefogás Fórum-Civil Összefogás Közhasznú Alapítvány (CÖF-CÖKA) ismeretterjesztő plakátjait" a Fidesz-kampány részeként határozza meg.

A CÖF és a CÖKA vezetősége kedden arra reagált, hogy Ligeti Miklós, a TI Magyarország jogi igazgatója hétfőn sajtótájékoztatón azt mondta: a Fidesz-KDNP - a CÖF és a kormány segítségével - kétszeresen túllépi a törvény által meghatározott egymilliárd forintos határt a kampányfinanszírozásban.

A CÖKA szerint alapítványuk a civil támogatók anyagi és erkölcsi segítségével, a szólásszabadság jegyében, tények felidézésével ismeretterjesztő tevékenységet folytat. Hozzátették: a rájuk vonatkozóan becsléssel megállapított pénzügyi adatok "köszönőviszonyban sincsenek a valósággal".

Hangsúlyozták: a választásokra a CÖF-CÖKA nem alakult át párttá, nem csatlakozott pártszövetségekhez, szemben más "egyperces" civil közösségekkel.

A szervezet arra szólította fel a TI eredményeinek felhasználóit, hogy "tartsák be a demokrácia szabályait, és a jövőben ne kutakodjanak "a civil emberek közösségi pénztárcájában". Alapítványunk törvényesen működik - írták.

A kormányváltó szövetség két politikusa, Braun Róbert (MSZP) és Szigetvári Viktor (Együtt-PM) panaszt tett a TV2-n futó, „Magyarország jobban teljesít” szlogenű propagandaanyagok miatt, arra figyelmeztetve, hogy Magyarország kormánya az adófizetők pénzéből építette fel és tette ismertté ezt a fősort, majd azt – jelképes összegért – átadta egy pártnak, nevezetesen a Fidesznek, így a kormányzati "tájékoztató anyagok" terjesztése valójában nem más, mint közpénzen végzett pártpropaganda.