Egy kivétellel valamennyi szabadedzést és az időmérőt is a Mercedes nyerte, míg a motorjait használó csapatok pilótái is a TOP 10 tagjai voltak (kivéve a mexikói Perezt). A versenyen aztán hasonló dominancia volt megfigyelhető, ugyanis az első hatban egyedül Fernando Alonso (Ferrari) nem a németek erőforrását használja, míg a legjobb tíz között az összes Mercedes-ott volt, aki befejezte a futamot.
1. Nico Rosberg: "Az autóm hihetetlenül gyors volt. Nagyszerű élmény volt vezetni, és már nagyon várom a következő futamot. Keményen dolgozunk, hisz nem tökéletes az autó megbízhatósága."
2. Kevin Magnussen: "Elmondani sem tudom, mit érzek, Édesapám a világ másik oldalán versenyzett, így nem lehetett itt. Az autó nagyon jó volt. Talán még ennyire sose volt jó, pont azt nyújtotta, amire szükségem volt."
3. Jenson Button: "A start után visszaestem egy kicsit, de a verseny nagyszerűen sikerült. Az üzemanyaggal sem kellett spórolnom, szóval volt lehetőségem elkapni Kevint és Danielt az abroncsaim azonban túlságosan elhasználódtak!"
Ha ehhez hozzávesszük, hogy Felipe Massát (Williams) a rajt után kilökték, míg Lewis Hamilton technikai hiba miatt állt ki az 5. körben - ezek nélkül vélhetően ők is a tízben végeznek -, akkor láthatjuk, a németek motorja tűnik idén a nyerő erőforrásnak.
Mindenesetre élete negyedik futamgyőzelmét arató, és a mezőnyt parádésan lerajtoló Nico Rosberg alaposan bejelentkezett csapatával együtt a vb-címekért.
Ráadásul a Mercedes századik diadalát aratta a Forma-1 történetében, és a
sporttörténelmi diadalt a csapat vezetője, Toto Wolff a hétszeres világbajnoknak, Michael Schumachernek ajánlotta. Nem mehetünk el szó nélkül az újoncok teljesítménye mellett. Kevin Magnussennel kapcsolatban sokan megmosolyogták a McLaren vezetőit, akik azt állították, a dán legalább olyan jó, mint annak idején Hamilton volt 2007-ben.
Az Ausztrál Nagydíj végeredménye: 1. Nico Rosberg (német, Mercedes), 2. Kevin Magnussen (dán, McLaren), 3. Jenson Button (brit, McLaren), 4. Fernando Alonso (spanyol, Ferrari), 5. Valtteri Bottas (finn, Williams), 6. Nico Hülkenberg (német, Force India), 7. Kimi Räikkönen (finn, Ferrari), 8. Jean-Eric Vergne (francia, Toro Rosso), 9. Danyiil Kvjat (orosz, Toro Rosso), 10. Sergio Perez (mexikói, Force India).
Leggyorsabb kör: Rosberg 1:32.478 perc
Pole pozíció: Lewis Hamilton (brit, Mercedes)
A vb állása
Pilóták: 1. Rosberg 25 pont, 2. Magnussen 18, 3. Button 15, 4. Alonso 12, 5. Bottas 10.
Konstruktőrök: 1. McLaren 33 pont, 2. Mercedes 25, 3. Ferrari 18, 4. Williams 10, 5. Force India 9, 6. Toro Rosso 6.
Nos, ezt mostantól kéretik nagyon komolyan venni, hiszen Magnussen a második helyen végzett Ricciardo kizárását követően.
Ugyanígy tamáskodtak a mezőny legfiatalabb tagja, az orosz Danyiil Kvjattal szemben, erre a Toro Rosso ifjú titánja azonnal a 9. lett, amivel ő lett minden idők legfiatalabb F1-es pontszerzője 19 évesen és 324 naposan.
És akkor a legnagyobb vitát kiváltó kizárásról. Az elmúlt 4 évet uraló Red Bull becsületét a csapat ausztrál újonca, Daniel Ricciardo mentette volna meg: előbb 2. lett az időmérőn - a négyszeres címvédő Vettel
a 12. -, majd a futam végén is ugyanezen a helyen intették le, míg világbajnok csapattársa rögtön a verseny elején technikai gondok miatt kiesett.
Aztán jött a döbbenetes utójáték: az FIA Ricciardót órákkal a futam leintését követően diszkvalifikálta, miután bizonyítottnak találta, hogy a Red Bullban az üzemanyag-fogyasztás átfolyási sebessége a verseny során "folyamatosan" meghaladta a 100 kg/órás előírt határt. A Red Bull fellebbezett a döntés ellen, így a végeredmény a beadvány elbírálásáig nem tekinthető véglegesnek.