Rég volt olyan, hogy a szezonrajtot úgy vártak volna a rajongók, mint az ideit. Az új szabályok miatt ugyanis borulni látszik az erősorrend, és a téli tesztek alapján egyértelműnek látszik, hogy a négy esztendeje egyeduralkodó Red Bull kénytelen lesz átengedni a trónját valamelyik Mercedes-motorral hajtott istállónak.
Nézzük, mely szabályok alapján tűnnek forradalminak a változások! A legfontosabb az erőforrásoknál történt: ettől az évtől kezdve valamennyi autót 1.6 V6-os turbómotor hajtja majd, és ezekből egy évad alatt márcsak ötöt lehet büntetlenül cserélni.
Korlátozták az üzemanyag-felhasználást - ami igencsak borzolta a kedélyeket -, illetőleg a minimumsúlyt megemelték 691 kilóra. Bevezették továbbá a nyolcsebességes, fix áttételű váltót, és többek között betiltották a hátsó szárnyak alatti légterelők használatát.
Külsőre egyébként sokat csúnyultak az autók, ugyanis a legtöbb csapat versenygépének süllyesztett az orrkúpja - kacsacsőr -, és az első szárnyak is keskenyebbé váltak. Az idei évtől kezdve állandó rajtszámot választhattak a versenyzők, igaz, a mindenkori világbajnokot továbbra is megilleti az 1-es.
Meglehetősen sok vitát váltott ki az a döntés, miszerint az utolsó futamon dupla pontokat osztanak ki - Ecclestone rögtön az utolsó három versenyre akarta mindezt kiterjeszteni, valamint az is érdekes lesz, hogy az időmérőn a legjobb tízbe került pilóta a Q3 - amelynek ideje tízről tizenkét percre nő - helyett a Q2-ben - ennek ideje két perccel csökkent - használt abroncsokkal lesz kénytelen a vasárnapi rajthoz felsorakozni.
Sokkal szigorúbban torolják majd meg a versenyzők szabálysértéseit. A különböző szabálytalanságokért most büntetőpontokat kapnak a versenyzők, és ha valaki eléri a 12 egységet, akkor automatikusan ki kell hagynia a következő versenyt. Ugyanakkor az időbüntetés megmarad, ám azt arra módosították, hogy a szabálytalankodónak öt másodpercet kell letölteniük a boxban a kerékcsere előtt.
Ennyi szabálymódosítás mellett csoda, ha a csapatok nagy része csak szenvedett a téli teszteken, és például a Renault-motorokkal versenyző istállók egyetlenegy futamszimulációt sem tudtak végrehajtani... Így nem meglepő, ha sokan úgy vélik, az eddig bukdácsoló, és a hátulról a harmadik legkevesebb kört teljesítő Red Bull 2014-ben kénytelen lesz átadni a trónját.
Jelentkező van bőven, ám a legtöbben egyértelműen a Mercedest, vagy éppen a német gyár erőforrásával újjászülető Williamst tartják a legesélyesebbnek a végső győzelemre. A Ferrari fokozatosan javult a teszteken, így az egyéni vb-címért való csatában a legtöbben a két Mercedes - Nico Rosberg és Lewis Hamilton - és a két Ferrari-pilótát - Fernando Alonso és Kimi Raikkönen - várják az élre, miközben a Williamsnél megújuló Felipe Massát pedig az év meglepetésembere címre tarták esélyesnek.
A versenyzők között három újoinc akad - Kevin Magnussen (McLaren), Danyiil Kvjat (Toro Rosso) és Marcus Ericsson (Caterham) -, míg a pályáknál két új ring került a sorozatba - Zeltweg visszatér, míg Szocsi teljesen új -, viszont Dél-Korea és India ezúttal verseny nélkül maradt.
Március 16.: Ausztrál Nagydíj, Melbourne
Március 30.: Malajziai Nagydíj, Szepang
Április 6.: Bahreini Nagydíj, Szahír
Április 20.: Kínai Nagydíj, Sanghaj
Május 11.: Spanyol Nagydíj, Barcelona
Május 25.: Monacói Nagydíj, Monte-Carlo
Június 8.: Kanadai Nagydíj, Montreal
Június 22.: Osztrák Nagydíj, Zeltweg
Július 6.: Brit Nagydíj, Silverstone
Július 20.: Német Nagydíj, Hockenheim
Július 27.: Magyar Nagydíj, Hungaroring
Augusztus 24.: Belga Nagydíj, Spa-Francorchamps
Szeptember 7.: Olasz Nagydíj, Monza
Szeptember 21.: Szingapúri Nagydíj, Szingapúr, Marina Bay
Október 5.: Japán Nagydíj, Szuzuka
Október 12.: Orosz Nagydíj, Szocsi
November 2.: USA Nagydíj, Austin
November 9.: Brazil Nagydíj, Interlagos (Sao Paulo)
November 23.: Abu Dhabi Nagydíj, Yas Marina