MSZP;Budapest;Tarlós István;

- MSZP: Lazán kezelt tények

Hazugságok és csúsztatások sorát tartalmazza Tarlós István szerdán megjelent interjúja a VS.hu hírportálon. A leköszönő főpolgármester a mai ellenzéket és a korábbi városvezetést vádolja azokért a hibákért, amelyeket ő követett el. Tarlós István a többszöri felszólításunk ellenére gyáván megfutamodik minden egyes konkrét és érdemi vitától - olvasható az MSZP közleményében.

A dokumentum így folytatódik:

Agresszíven támadja az ellenzéket, miközben a budapestiekért folytatott érdekérvényesítése Orbán Viktorral és a Fidesszel szemben a nullával egyenlő. Hozzá nem értését visszamutogatással, „elmúlthúszévezéssel” próbálja leplezni.

Bírálatai során előszeretettel hivatkozik az intellektusra, ugyanakkor a szavai nem azt bizonyítják, hogy azt használni is akarná. Azt ajánljuk Tarlós Istvánnak, hogy a végleges nyugdíjazásáig tartó néhány hónapot ne a múlt meghamisításával és mások pocskondiázásával töltse, inkább az itt élők számára legyen kicsit hasznosabb.

Háttér

Tarlós István állításaival szemben a tények:

- Hazugság, hogy a kormány csak az általa átvállalt (valójában elvett) feladatkörökhöz kapcsolódó forrásokat vonta el Budapesttől.

- Az Orbán-rezsim által bevezetett feladatfinanszírozás miatt kormányzati hozzájárulás és támogatás nélkül Budapest még a legkisebb fejlesztéseket sem tudja végrehajtani.

- Tarlós István kiszolgáltatta Budapestet az Orbán-kormánynak, a főváros önállósága megszűnt.

- A jelenlegi főpolgármester asszisztált az egészségügy, az oktatás és a Városliget államosításához.

- Budapest idei büdzséje a lepusztulás költségvetése.

- A főváros idén mindössze 100 milliárd forint felhasználásáról dönthet önállóan, amelynek a felét a közösségi közlekedés el is viszi. Minden más feladatra a maradékot kellene felhasználni, ami nyilvánvalóan lehetetlen.

- A Horváth Csaba által Budapest kormánybiztosaként aláírt, 2009. decemberi kormány-főváros szerződés közép- és hosszú távon is garantálta a budapesti közösségi közlekedés fenntartható működését és fejlesztését.

- Ez a megállapodás közel 40 milliárd forint többletforrást biztosított Budapest közösségi közlekedése számára.

- Az Orbán-kormány és az új, fideszes városvezetés ezt a megállapodást felrúgta, az állam azóta lényegében teljesen kiszállt a közösségi közlekedés finanszírozásából.

- Budapest mai vezetése elé odavetett állami forrásokat az Orbán-kormány a korábbi kabinetek által az M4-es metró második szakaszára félretett összegből fizet ki.

- Az M4-es metró folytatásáról a Tarlós-féle városvezetés mindjárt a hivatali ideje elején lemondott.

- Tarlós István három és fél év alatt mindössze annak megállapításáig jutott, hogy az M3-as metrót fel kell újítani.

- Nem ismerjük a beruházás forrását.

- Nem tudjuk, hogy cserélni vagy felújítani akarják-e az elöregedett szerelvényeket.

- Nem tudjuk, hogy a felújítással párhuzamosan meghosszabbítanák-e a vonalat Káposztásmegyerig.

Az MSZP budapesti frakciója

Úttesten fekvő férfi előtt fékezett le egy buszvezető Komáromban, Esztergomban egy söröző előtti járdán találtak a rendőrök egy fekvő embert. Tatabányán a vasúti felüljáróról zuhant a földre egy ember, aki ezt követően egy padon éjszakázott.