A BKK, az MTI-hez eljuttatott közleménye szerint a Közbeszerzési Döntőbizottság megerősítette a központ álláspontját, a határozat kimondja: a cseh gyártót a BKK jogszerűen zárta ki a műszaki referencia hiányosságai, illetve a gyártó cégstruktúrája, offshore háttere miatt. A határozat ellen fellebbezésnek nincs helye.
A járműbeszerzés eredményeként a 37 villamosból álló flotta első járművei 2015-ben érkezhetnek meg a fővárosba. A BKK kétféle villamost vesz: a rövidebb, 34 méteres villamosok a 3-as vonalra, valamint a 2014 tavaszától kiépülő budai fonódó villamoshálózatra, azaz a 17-es, a 19-es és a 61-es vonalra kerülnek. A nagyobb, a Combino villamosoknál is valamivel hosszabb, 56 méteres szerelvények a meghosszabbított 1-es vonalon közlekednek majd.
Az első 34 méteres szerelvények 2015 szeptemberében, az 56-méteresek pedig 2016 márciusában érkeznek meg. A szerződés lehetőséget biztosít további 87 villamos szállítására is, az opcióval újabb forrás rendelkezése állása esetén élnek majd. Az új járművek teljes hosszban alacsonypadlósak, a kisebbek 200, a nagyobbak 345 utast tudnak szállítani, szélességük 2,4 méter lesz. Mindegyik jármű légkondicionált lesz, felszerelik térfigyelő kamerákkal és a Futár utastájékoztatási rendszerrel is.
A tavaly nyáron indított közbeszerzésen négy értékelhető ajánlat volt: a Ganz-Skoda, a spanyol CAF, a német Siemens és a svájci Stadler adott be dokumentumokat. A BKK augusztus 23-án adta ki az eljárást lezáró döntését, amely ellen a Ganz-Skoda jogorvoslati eljárást kezdeményezett, két Közbeszerzési Döntőbizottsági eljárás is volt a hiánypótlások és újraértékelés miatt, ez jelentős késedelmet okozott a villamosbeszerzésben.