Bulvár;autó;Opel;

- Meri(va) vagy nem meri

Az új Meriva – átdolgozva, minden eddiginél hatékonyabban, attraktívabban és funkcionálisabban – a Brüsszeli Autószalonon, január közepén (2014 január 16-26.) ünnepelte világpremierjét. Az Opel kis egyterűje tehát már nemcsak a páratlan flexibilitásával emelkedik ki, hanem friss designjával és a komfortját, illetve hatékonyságát fokozó korszerű műszaki megoldásainak arzenáljával is.

Euro 6-os motorok komplett választéka jött ki az új Opel Merivával, köztük kategóriájának legcsendesebbje és leghatékonyabbja, az új generációs 1.6 CDTI, amelynek egyik változata csupán 3.8 litert fogyaszt 100 kilométeren. Mi több, ez az első a benzines- és dízel egyterűek közül, amelynek 100 g alatti a CO2emissziója – pontosan 99 g/km. Új sebességváltóival simább és precízebb a kapcsolás, az Opel IntelliLink infotainment rendszer új nemzedéke pedig gyorsabban és jobban integrálja az okostelefont az autóba.

Az új Meriva még jobban kiemeli kulcsfontosságú részleteit, és kifinomultabb hatást kelt. Hűtőmaszkja éppúgy krómtól csillog, mint az elejét meghatározó ködlámpa. Ragyogó, sas-tekintetű fényszórói most már modern fénydiódás (LED) nappali világítással is kaphatók. Oldalnézetből elegáns krómozás emeli ki a hullámos övvonalat, amelynek hatására hangsúlyosabb lett a hátsó ablak, és jobban kilátnak a kisgyerekek. Ez a részlet, a középen elhelyezett kilincsekkel együtt, az innovatív FlexDoors velejárója – a hátrafelé nyíló hátsó ajtó megkönnyíti a be- és kiszállást. A hátsó traktus dinamikájának és eleganciájának az energiatakarékos, fénydiódás lámpák hangsúlyos grafikája ad klasszist.

A modell 17 és 18 colos kerekei prémium-hatásúak. A Meriva az egyetlen egyterű, amely vagány kiállást adó 18 colos kerékkel kapható, ezzel is elhúz a vetélytársaitól. Tizenkét-féle fényezése közül nagyon mutatós a gyöngyházas smaragdzöld és a friss citromsárga. Belső hangulatot négyféle közül lehet választani. 

Az Opel Meriva aktív és passzív biztonságát összehangolt rendszerek szolgálják. Az előbbit például az Advanced Halogen AFL (Advanced Active Forward Lighting) fényszóró, amely automatikusan állítja a fénykévét a jármű sebességéhez. Statikus világításként a tolatást könnyíti meg. Többféle asszisztenciarendszer csökkenti a vezető terhelését, közülük néhányat egy opcionális csomagban foglaltak össze. Benne van az automatikusan tompító fényszóró és belső tükör, valamint az esőérzékelős ablaktörlő.

Standard passzív biztonsági berendezés a hat légzsák (front, hátsó és oldalsó), a lábtéri sérülésektől védő pedálkioldó rendszer (Pedal Release System – PRS), illetve az utasokat a legvédettebb testhelyzetben rögzítő előfeszítő az első öveknél. Legfiatalabb utasait ISOFIX és TOP TETHER gyermekülés-rögzítési pontokkal várja az új Meriva két hátsó-szélső ülése. A parkolást elől-hátul vagy csak elöl érzékelő Park Assist, illetve a kapható tolatókamera könnyíti meg. Képe az IntelliLink hétcolos monitorán jelenik meg, így olyasmit is észre lehet venni, ami nem látszik a hátsó ablakokon át. A térérzetet az első és a második üléssor fölötti nagy panoráma-üvegtető javítja. Erős napsütésben elektromos működtetésű árnyékolóval lehet eltakarni. Hidegben viszont a fűthető első ülés és kormánykerék ér aranyat.

Elutasította a Nemzeti Választási Bizottság (NVB) Szigetvári Viktor és Jávor Benedek közös, az atomerőművi blokkok építése ügyében tett népszavazási kérdésének hitelesítését a testület hétfői ülésén. Az ülésen az NVB valamennyi tagja részt vett.