Bulvár;autó;Toyota;

- Dízájn a jövőből

A Toyota Motor Corporation (TMC) az FT-11 kupéját – a márka jövőbeli sportautóinak dizájnját előrevetítő tanulmányautóját –Detroitban, a január 13-26.2 között megrendezett Észak-Amerikai Nemzetközi Autókiállításon mutatta be a nagyközönségnek. Az FT-1 sportkupé-tanulmány célja, hogy bemutassa, mi minden érhető el egy lélegzetelállító sportkocsi-dizájnnal, ami azonnal rabul ejti a vásárlók képzeletét. 

A formaterv a Toyota amerikai dizájn-központja, a Calty Design Research, Inc. (Calty) munkája; a tervezők így öntötték formába rajongásukat a Toyota hosszú időszakot felölelő sportautó-hagyományai iránt, aminek gyökerei egészen a legendás 2000GT 1967-es bemutatásáig nyúlnak vissza. Az FT-1 tanulmányban csúcsosodik ki a Calty több évtizedes munkássága, s a cég e tökéletes sportkocsi megalkotásával ünnepli fennállásának 40. évfordulóját.

Az FT-1 ívelt vonalakkal kihangsúlyozott szépsége a nagy teljesítményű versenyautókat idézi, és ez a dizájn mágnesként vonzza a tekinteteket. Az orr-rész meghatározó formai elemei, a merész formájú sárvédők és az éles metszésű fényszórók hatásosan érzékeltetik az autó lenyűgöző teljesítményét. Ugyanerre szolgálnak a dinamikus formájú légbeömlők és kipufogóvégződések is, az állítható hátsó légterelő pedig optimális aerodinamikai teljesítményt nyújt.

A klasszikus sportkocsi-arányok kialakításához az FT-1 utastere látványosan hátrébb került, ami a hátsókerékhajtású jármű súlyelosztását is szerencsésen befolyásolja. A kabint körülölelő szélvédő és oldalüvegek ívelt formája egyértelműen az eredeti 2000GT dizájnjára utal.

Az FT-1 utasterének kialakítása során az volt a legfontosabb szempont, hogy a vezető tökéletesen koncentrálhasson a vezetésre, és teljes egészében átélhesse az autó irányításának örömét – ezért a tervezők sportkocsisan alacsony súlyponttal és letisztult, ergonomikus cockpittal alkották meg a járművet.

A kormánykerék a formula-versenyautók világát idézi; a műszeregység háromszögletű kialakítása megerősíti a vezető benyomását, hogy szinte eggyé válhat az autóval, ugyanakkor pedig hatásosan hangsúlyozza ki az FT-1 sportautós jellegét.

Annak érdekében, hogy az autós jobban belássa a kanyarokat, az első oszlopok a lehető leghátrébb kerültek. Az autó egyszerű kezelhetőségét fokozza, hogy a legfontosabb vezetési információkat megjelenítő műszerpanel a kormánykerék fölött kapott helyet, így a vezetőnek csupán minimális mértékben kell elfordítania pillantását az adatok leolvasásához.

30-40 perces késésre kell számítani a kecskeméti vasútvonalon, mert Kispesten meghibásodtak a váltók - értesült a HavariaPress.