MSZP;4-es metró;

- M4-es metró: csak a budapestiek biztonsága számít

Az MSZP szerint a Fidesz és Tarlós István politikai hasznot akar húzni a metróvonal március végi átadásából.

Tüttő Kata az MSZP fővárosi frakcióvezető-helyettese közleményében emlékeztet: az M4-es metró úgynevezett sötétüzemi tesztelése csak a közelmúltban kezdődött meg, a Nemzeti Közlekedési Hatóság csak akkor adhatja ki a szükséges engedélyeket, ha az új vonal legalább 60 napon keresztül hiba nélkül üzemel.

Mint látható, az üzemszerű működést jelenleg hibák sora akadályozza: például a szerelvények túlfutnak a megállókon, az ajtók rossz oldalon nyílnak. A hibák többségét az okozza, hogy az új vonal biztosítóberendezése nem megfelelően „kommunikál” az Alstom szerelvényekkel. Egy új metróvonal esetében ez nem szokatlan; a két rendszer összehangolható, ehhez azonban idő kell, amelyet nem lehet megspórolni.

Az MSZP felszólítja a főpolgármestert és Budapest jelenlegi városvezetését, hogy az M4-es metrót ne pártpolitikai érdekeknek megfelelően és a választások időpontjához igazítva adják át, hanem akkor, amikor az biztonságos, és valóban elkészült.  

 

Az Európai Unió történetében első alkalommal készült átfogó felmérés a 28 tagállam korrupciós helyzetéről. A ma közzétett első európai korrupcióellenes jelentésében az Európai Bizottság megállapította, hogy a korrupció továbbra is az egyik legnagyobb kihívást jelenti Európa számára: egyetlen tagállam sem mentes tőle, és az európai gazdaságnak évente mintegy 120 milliárd euró kára származik belőle.