Tüttő Kata az MSZP fővárosi frakcióvezető-helyettese közleményében emlékeztet: az M4-es metró úgynevezett sötétüzemi tesztelése csak a közelmúltban kezdődött meg, a Nemzeti Közlekedési Hatóság csak akkor adhatja ki a szükséges engedélyeket, ha az új vonal legalább 60 napon keresztül hiba nélkül üzemel.
Mint látható, az üzemszerű működést jelenleg hibák sora akadályozza: például a szerelvények túlfutnak a megállókon, az ajtók rossz oldalon nyílnak. A hibák többségét az okozza, hogy az új vonal biztosítóberendezése nem megfelelően „kommunikál” az Alstom szerelvényekkel. Egy új metróvonal esetében ez nem szokatlan; a két rendszer összehangolható, ehhez azonban idő kell, amelyet nem lehet megspórolni.
Az MSZP felszólítja a főpolgármestert és Budapest jelenlegi városvezetését, hogy az M4-es metrót ne pártpolitikai érdekeknek megfelelően és a választások időpontjához igazítva adják át, hanem akkor, amikor az biztonságos, és valóban elkészült.