Mindezek után az F1 korlátlan ura, Bernie Ecclestone azt mondta: a történtek után komédiává vált a teszt. Ezt arra értette, hogy a versenyek egyik csábereje, a motorok hangja szinte suttogóvá lett a tavalyihoz képest, a V6-os turbófeltöltős erőforrások gyengébbek, így az autók lassabbak, ráadásul az újítások miatt mindössze egyetlenegy versenyző (!), Nico Rosberg volt arra képes a négy nap alatt, hogy végrehajtson egy nagydíj szimulációt.
"Az FIA ragaszkodott ezekhez a motorokhoz és az új szabályokhoz. Mi ennek az eredménye? Nos, az emberek hiába vágynak zajos motorokra, vagy valami különlegesre, amitől a Forma-1 az autóversenyzés csúcsa, mert a motorjaink csendesek, a pályán pedig senki sem köröz, mert annyi a technikai hiba" - őrjöngött Ecclestone.
A brit milliárdos kijelentette, ha mindenképpen spórolni akarnak, akkor azt ott tegyék, ahova a szurkolók úgysem jutnak el.
"Ne építsenek hatalmas motorhome-kat, és ne utazzanak mindenhova rengeteg kamionnal" - dörögte Ecclestone.
Mindenesetre azért akad egy-két csapat, amely ráérzett az új szabályokra.
Az eddigiek alapján egyértelműen előnyben van például a McLaren az új, hátsó felfüggesztése által, ami jókora vitákat generált. A csapat szárnyprofilokkal ellátott hátsó lengőkarokat alkotott, ezek elsősorban a diffúzor hatékonyságán javíthatnak. Míg mellettük a Mercedes és a Williams - érdekes valamennyi Mercedes-motorral megy - egészen kiváló időkre volt képes.
Ezzel szemben az egyéniben és a konstruktőrök között zsinórban négyszeres világbajnok Red Bull mindössze 21 mért kört tudott megtenni a négy nap során, és mind Sebastian Vettel, mind pedig Danielle Ricciardo a tervezettnél jóval korábban pakolhatott össze. Vannak olyanok, akik a Renault erőforrásaiban látják a hibát - valamennyi francia motorral menő csapat szenvedett -, míg mások Adrian Newey nagyon merész koncepcióját okolják a kudarcokért.
"Nehéz teszten vagyunk túl. Számos problémánk volt a Renault-val, mint ahogy a kasztni hűtése is gondot okozott, ami hatással volt a programunkra. A kevés kilométer ellenére viszont sikerült kiderítenünk, hogy ezeket a problémákat meg tudjuk oldani a következő, bahreini tesztre" - mondta Christian Horner csapatfőnök.
Felipe Massa a Williams színeiben bizonyult a tegnapi nap leggyorsabb pilótájának. Ugyan ez csak az első teszt volt, ám abban mindenki biztos lehet, hogy a brazil lelkének kifejezetten jót tett, hogy mindkét napon mögötte végzett volt csapattársa, Fernando Alonso…