A privatizációért felelős tanács közleményére hivatkozva a portál azt írta: nyílt eljárás során értékesítik a légitársaságot, de ennek pontos idejét egyelőre nem határozták meg.
A kormány másodszor próbálja meg eladni a veszteséges a légi céget. Először 2009-ben az izraeli El-Al az Európai Újjáépítési és Fejlesztési Bankkal (EBRD) pályázott, de az El Al a társasággal együtt a podgoricai és tivati repülőtér irányítási jogát is meg akarta szerezni, amit a kormány elfogadhatatlannak tartott.
Ezt követően, 2011-ben a cég 30 százalékát akarták értékesíteni, és bár az El Al, a szintén izraeli Arkia Airlines és az abu-dzabi Etihad is megvásárolta a pályázati dokumentációt, végül egyikőjük sem adott be ajánlatot.
A Montenegro Airlines teljes adósságállománya 68 millió euró volt 2013 végén, a legtöbbel a tivati és podgoricai reptérnek, valamint a montenegrói légiforgalmi irányító szolgálatnak tartozik.
A régióban a többi, a volt Jugoszláviához tartozott, ma már független állam légitársasága is stratégiai partnert keres, így a horvát Croatia Airlines és a szlovén Adria Airways is. Az Air Serbiában (korábbi nevén JAT Airways) 2013 októberében szerzett 40 százalékos részesedést az Etihad Airways.
A Montenegro Airlines-t 1994 októberében alapították, jelenleg 8 géppel (regionális Embraer 190 és Fokker 100 típusokkal) 13 célállomásra repül.