Erős magyar jelenlét jellemezte az idei első trieszti fesztivált, de mégsem az előzetes várakozások szerint alakultak a díjak. A Szerelem patak, Sós Ágnes munkája nyerte a legjobb dokumentumfilm díját (megosztva Carlo Zoratti Különleges szükséglet című művével. A rendezőnő filmje valódi örömhimnusz, életigenlés és persze a szerelem diadala.
Lélegzetelállítóan gyönyörű erdélyi vidéken nyolcvanas éveikben járó férfiakat és nőket fényképezett Lovasi Zoltán operatőr. Az idős emberek úgy élik át és mesélnek a szerelemről, mint a kamaszok. Olyan tiszta bájjal flörtölnek egymással, mint amilyen érintetlen a táj, amely körülöleli őket. Sós Ágnes elnyerte az Expanzió nevű feminista hálózat díját is. A Különleges szükséglet, Carlo Zoratti filmje egy harminc éves fiatal, Enea szexuális és érzelmi neveléséről szól, aki egy road movie során akarja elveszíteni a szüzességét.
A fesztivál másik magyar sztárja, Hajdu Eszter a CEI (Central European Initiative) díját kapta az Ítélet Magyarországon című filmjéért, mely azt a szörnyű esetet dolgozza fel, amikor egy négytagú szélső jobboldali csoport 2008 és 2009 között egy roma közösség hat tagját ölte meg (köztük egy 5 éves gyermeket is). A budapesti bíróságon játszódó jelenetekben tisztán kirajzolódnak a személyiségek, a karizmatikus, de ambivalens bíróé és a hidegvérű gyilkosoké.
"Arra törekedtem, hogy olyan ritmusa legyen a filmnek, ami magával ragadja a nézőt és két órán keresztül leköti a figyelmét, még akkor is, ha a film csaknem teljes egészében egy tárgyalóteremben játszódik."- mondta a rendezőnő. A nézőt valóban már a film elején megfogja az érezhető feszültség, amely a kiváló vágók munkáját is dicséri. Meg kell említeni azonban, hogy a jeleneteket hat operatőr rögzítette, köztük maga a rendező is, aki az egyik kamerát kezelte.