BKK;közbringa-rendszer;

Forrás: BKK

- Nem titkolózik a BKK

Titkolja a BKK, milyenek lesznek az ingyen biciklik - írta a Hír24, kifejtve: nem tudhatjuk mennyire kényelmesek vagy lopásbiztosak a közbringák, mert nem engedte megmutatni a Budapesti Közlekedési Központ, hogy hogyan néznek ki a biciklik. Miért nem lehet a közbringát megtekinteni február 6-áig? - kérdeztük a közlekedési vállalattól.

"A Mol-Bubi kerékpárokat korábban sajtótájékoztató keretében mutattuk be, a gyártásról pedig fotókat tettünk közzé, és korábban a sajtónak is volt lehetősége arra, hogy fotókat és vágóképeket készítsen a csepeli üzemben. Jelenleg gőzerővel zajlik a kerékpárok gyártása, így - figyelemmel a rendszer tavaszi indítására – a munkavégzés helyszínén pillanatnyilag nem tudunk lehetőséget biztosítani forgatásokra és fotózásokra." - írták.

Ami pedig a konkrét ügyet illeti, a Hír24 előzetesen nem kereste meg őket azzal kapcsolatban, hogy a csepeli gyár területén szeretne forgatni - tájékoztattak -, csak akkor, amikor a televízió stábja már a helyszínen volt, ezért nem tudták korábban elmondani, hogy nincs forgatásra lehetőség. Ráadásul a Mol-Bubi projektnek több résztvevője van, így más esetektől eltérően szükséges a partnerekkel való egyeztetés is. A gyártás befejezése után sajtónyilvános eseményen fogják bemutatni a közbringa rendszert. Addig türelmet kérnek.

Emlékezetes: a tervek szerint 2014 áprilisában indítják a fővárosi közbringarendszert, azaz a Bubit Budapesten. Azt ígérték, hogy a terminálok telepítése februárban kezdődik. A kerékpárokat és a dokkolóállomásokat GPS-alapú nyomkövetővel és kamerákkal látják el a lopások elkerülése érdekében. A felhasználók télen-nyáron, éjjel-nappal, kezelő nélkül, automatizáltan férnek majd hozzá első lépésben 1100 Bubi-kerékpárhoz, és használat után azokat tetszőleges helyen adhatják le. A 75 gyűjtőállomást a BKK már korábban véglegesítette. Aki 30 percnél rövidebb ideig használja a bicikliket, annak nem kell fizetnie ezért. A kerékpárok Magyarországon készülnek, azokat a Csepel Kerékpárgyártó és -forgalmazó Zrt. gyártja és szállítja le.

Budapest 2008-ban hozott döntést a Bubi létrehozásáról, a feladattal a Parking Kft.-t bízta meg. A Mol úgy került a képbe, hogy a BKK tendert írt ki a bérbicikli szponzorációjára, amit az olajcég nyert meg. Így az üzemeltetési költség felét fizeti három éven keresztül, cserében a rendszer neve Mol-Bubi, ez a név virít majd a rendszerben résztvevő kerékpárokon.

A Magyar Nemzet a szerdai lapszámában szándékosan félreértelmezte a Klubrádiónak adott hétfői interjúmat, amikor kiragadta mondataimat a szövegkörnyezetből. Az interjúban elhangzott kritikám egyetlen személyre, Vitézy Dávidra, a Budapesti Közlekedési Központ vezérigazgatójára vonatkozott - írja közleményében Horváth Csaba az MSZP fővárosi frakcióvezetője.