Dakar;Ungvári Miklós;Stéphane Peterhansel;Nasszer Al-Attiyah;Marc Coma;

Fotó: Opel Dakar Team

- Mr. Dakar érzi, közel a siker

Ha valamikor, hát mostantól tényleg igazi csata várható az autósok között a 2014-es Dakaron. Persze ez nem azt jelenti, hogy a Mini csapatra bárki is veszélyt jelenthet - a dobogón csak ők állnak, de az első hatban öt egységük áll -, ám az idei összetett elsőségért korábbi bajnokok küzdenek egymással: jelenleg Nani Roma vezet (2004-ben nyert Dakart) a tizenegyszeres bajnok Stephane Peterhansel előtt, míg őket azért tisztes távolságból üldözi a legutóbbi szakaszgyőztes Nasszer Al-Attiyah (2011 legjobbja).

Ha most kellene fogadni, hogy közülük ki lesz a legjobb idén, akkor feltétlenül peterhanselre voksolnánk, aki három szakasz alatt majd negyven perc hátrányt faragott le.

A motorosoknál a háromszoros Dakar-győztes spanyol Marc Coma áll az élen, és az előnyéből kiindulva - több mint 44 perc - vélhetően 2011 után megint megnyerheti a versenyt, ám ehhez nem szabad már hibáznia. Mindenesetre a magyar Dési János is jól tartja magát - igaz, más szinten, mint Coma -, és már csak egy hely választja el összetettben, hogy a legjobb ötven közé kerüljön.

Az összetett állása (10. szakasz)

Autósok: 1. Nani Roma, Michel Périn (spanyol, francia, Mini) 38:52:57 óra, 2. Stéphane Peterhansel, Jean Paul Cottret (francia, Mini) 2:15 perc hátrány, 3. Nasszer al-Attijah, Lucas Cruz (katari, spanyol, Mini) 46:01 p h., ...57. Sebestyén Sándor, Bognár József, Ungvári Miklós (Toyota).
Motorosok: 1. Marc Coma (spanyol, KTM) 41:48:33 óra, 2. Joan Barreda (spanyol, Honda) 44:10 perc hátrány, 3. Jordi Viladoms (spanyol, KTM) 2:02:03 ó h., ...51. Dési János (KTM) 17:58:05 ó h.

Az autósok között újra túlélt egy szakaszt a Sandlander Team triója - Sebestyén Sándor, Bognár József és Ungvári Miklós -, és fantasztikus összmunkával legyűrték a homoktengert.

Ennek köszönhetően az 57. helyen várták a folytatást - a tegnapi, El Salvadorig érő 749 kilométeres szakasz lapzártánk után ért véget - az abszolút sorrendben, míg a T2-es kategóriában feljöttek a hatodik helyre.

"Nagyon jó csapatom van, mindenben számíthatok rájuk.A nap első felében mintegy 200 kilométeren egyre nagyobb dűnék voltak, ahol aztán kellett ásnunk rendesen, a szakasz második felében, feshfesh homokban pedig csak másfél órát tudtunk világosban menni.

Szerencsére az üzemanyagunk kitartott, és nem is volt túl nagy hőség. Magát a pályát nagyon megtekerték, a végén pedig egy emberként dolgoztunk azon, hogy méterszámláló nélkül is mindig pontosan tudjuk az utat. Egy biztos: nagyon megéheztünk a közel 13 órás versenynap végére" - értékelt Sebestyén Sándor.

Orbán Viktor szívéhez – már csak Puskás Ferenchez fűződő érzelmei miatt is – közelebb áll a Real Madrid, mint a Barcelona, mégis a katalánok taktikáját alkalmazza: az egész pályás letámadást. Kormányzásának utóbbi négy événél több érv ennek alátámasztásához nem szükséges; e helyütt azonban egyetlen vonulatra összpontosítunk: a Puskás-díj einstandolására.