kampány;sajtó;

- Kampányhirdetések: alig kap időt a sajtó

A választás kitűzését követő 5 munkanapon belül kell eljuttatniuk az egyes sajtóorgánumoknak hirdetési árjegyzéküket az Állami Számvevőszéknek (ÁSZ) - közölte a számvevőszék a közelgő kampányidőszakkal kapcsolatban. 

Amelyik médium elmulasztja közölni listaárait - melyet az ÁSZ a honlapján is közzétesz majd -, az nem közölheti a pártok hirdetéseit.

Az ÁSZ azt is közölte, hogy a szavazás után - az azt követő 15 napon belül - a sajtóorgánumoknak azt is tudatniuk kell, milyen politikai hirdetéseket közöltek a kampányidőszakban. "A részletes listát szintén közzé fogjuk tenni a honlapunkon, így egyértelműen kiderül majd, hogy az egyes jelöltek és jelölő szervezetek politikai hirdetéseit kinek a megrendelésére, milyen ellenérték fejében, mely időpontban, milyen terjedelemben jelentették meg" - üzente a számvevőszék.

Mint arról beszámoltunk, a kormány korábban megtiltotta volna a kereskedelmi médiában való hirdetést a pártok számára, ám a tavaly júniusi EU-csúcs után Orbán Viktor bejelentette, mégis lehetőség lesz erre. A kormányfő azt állította, azért tiltották a kereskedelmi médiában a hirdetést, hogy az ne növelje a pártok és a kampányok költségeit. Eközben viszont arról is szó volt, hogy a kampány alatt a közmédiában - ingyenesen - mindössze napi 1-2 perc hirdetési idő juthatott volna az országos listát állító pártoknak, miközben a kabinet önreklámját semmi nem korlátozza.

A Nemzeti Választási Bizottság pedig tegnap azt közölte, hogy a választás kitűzése után minden országos kereskedelmi médiaszolgáltató figyelmét felhívják a nyilvántartásba vételre, hiszen csak így lehet majd hirdetést közzétenni.

 Az Együtt-PM a paksi erőműblokkok építésével kapcsolatos magyar-orosz megállapodás haladéktalan nyilvánosságra hozatalát követeli, a pártszövetség szerint ugyanis Orbán Viktor miniszterelnök az aláírással átlépte a törvényesség határát.