márka;fogyasztók;Brand Trend;

- Nem minden ismert márka népszerű

A megkérdezett vállalatok 59,8 százaléka úgy véli, hogy az elmúlt 3-5 évben rosszabbodott a gazdasági helyzet, 17,2 százaléka pedig csökkenő piaci részesedést tapasztal - ez derül ki a BrandTrend által a márkák helyzetéről és fejlődéséről szóló felméréséből, amelyet 227 magyar vállalatnál és vállalkozásnál végeztek, az ipar, a kereskedelem, a szolgáltatások és a reklám területéről. 

A cégek többsége a márka imázsát fontosnak, illetve nagyon fontosnak ítélte meg, és csak 20 százaléka ítélte meg kevésbé lényegesnek. A fogyasztók tekintélyes része nem lát különbséget az egyes márkák között. Minél inkább hiányzik egy márka valós hitelessége, annál hamarabb hajtanak fejet a fogyasztók az olcsóbb termékeknek. Érdekes megállapítása a tanulmánynak, hogy a megkérdezettek hozzávetőleg egyharmada vallotta be: elsiklott a fogyasztói igények megváltozása felett.

A láthatóvá váló árspirál annak is köszönhető, hogy a fogyasztó nem lát különbséget a márkák között. Minél inkább hiányzik a márka egyértelműsége, annál hamarabb hajtanak fejet a fogyasztók az olcsóbb termékeknek. A márka ismertségének megléte nem jelenti feltétlenül azt, hogy a márka vonzalma is változatlan maradt - állapította meg a tanulmány.

A megkérdezett vállalkozások mintegy tizedénél egy márka kiégése egyértelmű jelének az számít, ha árcsökkentés ellenére is erősen csökken a márka piaci részesedése. növekedő árengedmények, csökkenő megkülönböztethetőség eredményei a kudarcok, a vállalaton belül is érezhetővé váló feszültségek, például a munkatársak és a vezetés körében is.

Élesben mutatták be a Telekom nemzetközi innovációs verseny győztes ötleteit Varsóban. December 11-én rendezték meg a T-Mobile Lengyelország varsói vállalati központjában az Innovation Day Poland rendezvényt, amely egyben a 2013. évi Telekom Innovációs Verseny záróeseménye is volt.