A cégek többsége a márka imázsát fontosnak, illetve nagyon fontosnak ítélte meg, és csak 20 százaléka ítélte meg kevésbé lényegesnek. A fogyasztók tekintélyes része nem lát különbséget az egyes márkák között. Minél inkább hiányzik egy márka valós hitelessége, annál hamarabb hajtanak fejet a fogyasztók az olcsóbb termékeknek. Érdekes megállapítása a tanulmánynak, hogy a megkérdezettek hozzávetőleg egyharmada vallotta be: elsiklott a fogyasztói igények megváltozása felett.
A láthatóvá váló árspirál annak is köszönhető, hogy a fogyasztó nem lát különbséget a márkák között. Minél inkább hiányzik a márka egyértelműsége, annál hamarabb hajtanak fejet a fogyasztók az olcsóbb termékeknek. A márka ismertségének megléte nem jelenti feltétlenül azt, hogy a márka vonzalma is változatlan maradt - állapította meg a tanulmány.
A megkérdezett vállalkozások mintegy tizedénél egy márka kiégése egyértelmű jelének az számít, ha árcsökkentés ellenére is erősen csökken a márka piaci részesedése. növekedő árengedmények, csökkenő megkülönböztethetőség eredményei a kudarcok, a vállalaton belül is érezhetővé váló feszültségek, például a munkatársak és a vezetés körében is.