A meglepő adatokat mutató listát a Comment:com blog publikálta. Az első három helyen a három országos csatorna szerepel, és mint várható volt, az RTL Klub győzött a legfontosabb nézettségi sávban 21,44 százalékos közönségaránnyal, jócskán lemaradva mögötte a TV2 végzett 15,94 százalékkal. A harmadik ugyan az M1 lett, ám csak feleannyian nézték, mint a TV2-t: összesen 7,65 százakos arányt szerzett.
Az ország negyedik legnézettebb csatornája viszont az ATV lett, 4,64 százalékos közönségaránnyal, amellyel viszont három népszerű adót, a Coolt, a Film+-ot, valamint a Viasat 3-at is megelőzte: a Cool 4,39, a Film+ 4,22, a Viasat 3 pedig 2,98 százalékot szerzett a főműsoridőben. Ez leginkább azt mutatja, hogy Kálmán Olga műsora, az Egyenes beszéd népszerűbb az amúgy fiatalos közönséget megcélzó csatornák esti filmes, sorozatokat vetítő kínálatánál. Ezek után ismét a köztévé érkezik, a lista nyolcadik helyén szorosan a Viasat3 nyomában, a Duna TV szerepel 2,20 százalékkal, a csatornát a Story 4 követi - amely ebben az idősávra például Columbót szokta ráereszteni -, a 10. helyet pedig az AXN vitte.
A lista további meglepetése, hogy a két legnézettebb országos kereskedelmi adó "lánycsatornái", sem az RTL II, sem a Super TV2 nem tudott tavaly meggyőző adatokat hozni. A 11. helyen ismét közmédiás adó, az M2 áll 1,52 százalékkal, ám csak utána érkeznek a kereskedelmiek: az RTL II 1,51-et, a Super TV2 1,43-at tudott csak elérni. Igaz ugyan, mint a blog is megjegyzi, hogy tavaly év elején még nem ért el túl sok háztartást a két kis kereskedelmi adó, nem volt elég jó a lefedettségük, és amúgy főleg az anyacsatornáktól átvett műsorok ismétléseit pörgették.
Külön említést érdemel a többi kormánypárti adó, a HírTV és az Echo TV is, hiszen a lista alapján nem túl népszerűek a 18 év felettiek körében: igaz ugyan, hogy egyik adó sem méreti meg magát a nézettségkutató AGB Nielsennel főműsoridőre, csak egész napos nézettségre, de az eredmények így is beszédesek. A Hír TV-nél az utolsó ismert adat szeptemberi, eszerint a teljes népességben átlagosan 1,3 százalék, a 18-49-es korosztályon belül 0,8 százalék volt rájuk kíváncsi, míg az Echo TV a listán 38. lett 0,31 százalékos közönségaránnyal, amelynél viszont még a Muzsika TV is jobb számokat hozott: 0,71 százalékot ért el.