A napokban elolvadt a műjég a városligeti tavon, ezért be kellett zárni a létesítményt. Mostantól minden nap négy órás üzemszünettel dolgozik a fővárosi cég, azaz délután 1 és 5 óra között zárva tartanak, hivatalosan a jég karbantartása miatt. Egyszerűen kispórolhatták a pályatestből az anyagot - írta a botrányról a 444.hu. A kivitelező Hérosz Zrt. állítólag 500 millió forintért vállalta a munkát, ami a szakértő szerint teljesen lehetetlen ár.
A 2009-ben kezdődött teljes felújítás 4,7 milliárdba került, ennek kétharmada uniós támogatás volt. Ebben nemcsak a pályatest, a tómeder, hanem a városligeti műemlék épület rekonstrukciója és egyik szárnyának újjáépítése is benne volt.
Vagy nagyon ritkán rakták le a csöveket, vagy nagyon vékony csöveket használtak. Az biztos, hogy ez még annál is kevésbé hűt, mint a korábbi felújítás előtti, szétrohadt rendszer, ami simán bírta a 10 fokot.
A Hérosz árajánlata már azért is túlzottan alacsony volt, mert elképesztő körülményekkel kellett megbirkózni az építőknek. Korábban ugyanis az elrohadt csőrendszert simán lebetonozták, és ráhúzták a következőt. A Hérosznak három ilyen réteget kellett felszednie, miközben 150 kilós második világháborús bombákkal is meg kellett küzdenie.
A műjégpályák legnagyobb ellensége állítólag a szél, ami a párolgást és így az olvadást is beindítja. És persze a szikrázó napsütés sem könnyíti meg a hűtőrendszerek feladatát, de sem szél, sem szikrázó napsütés nem volt december végén vagy január elsején.
A probléma egy, a jégpályák építésével foglalkozó forrás szerint utólag csak úgy orvosolható, ha felszedik a rossz csőrendszert, és újat építenek. De a nagyobb gond, hogy az EU is visszakérheti a pénzt, ha úgy látja, hogy rosszul építették meg a pályát.
A Népszava igyekezett érdeklődni a cégnél, de ott a Városházát jelölték meg nyilatkozóként, az igazgatót egyetlen mondat erejéig sem sikerült megszólaltatnunk.
A Fővárosi Önkormányzat viszont csak ennyit közölt: "a Városligeti Műjégpálya az elmúlt időszakban néhány napon keresztül nem tudta fogadni a korcsolyázó közönséget. Ennek oka egyrészt az évszakhoz képest szokatlanul enyhe időjárás, másrészt a hűtési rendszer csökkentett hatásfokú működése volt. A Városligeti Műjégpálya rekonstrukciója európai uniós projekt keretében épült meg, melynek megvalósítására a támogatási szerződést 2008-ban írta alá az akkori budapesti városvezetés. A rekonstrukció 2010 februárjában kezdődött (az önkormányzati választásokat 2010 októberében tartották), a kivitelező – HÉROSZ Zrt. – 2011 decemberében csődhelyzet miatt, átadás nélkül a kivitelezést abbahagyta. A kötelező közbeszerzési eljárásokat követően a Fővárosi Önkormányzat a projektet lezárta.
A hűtőrendszerrel kapcsolatos hibák először 2012. február 26-án mutatkoztak, amelyeket az új városvezetés a Budapesti Műszaki Egyetem bevonásával vizsgáltatott meg a 2012-2013-as szezonban. A szakértői véleményt 2013-ban kapta meg a Fővárosi Önkormányzat. A probléma egyrészt a 2001-ben épített és 2009-ben aktualizált rekonstrukciós tervek hibái miatt, másrészt kivitelezésből adódó hiányosságok miatt állt elő.
A korrekció elvégzésére az uniós projekt lezárásáig, illetve a 2013-14-es szezon megkezdéséig már nem volt lehetőség, de várhatóan a 2014-2015-ös szezont megelőzően elkészülnek.
A kivitelezővel szemben jelenleg is folyamatban van egy polgári peres eljárás, és a Fővárosi Önkormányzat további jogi eljárásokat készít elő a tervellenőrrel, illetve a tervezővel szemben."
A pálya honlapján feltüntetett mobilszámon az ügyeletes csak annyit tudott mondani: napi 300-400 hívást kap, de érdemi információt ő sem tudott adni arról, hogy a hétvégi - 15 fokra becsült - hőmérsékleten működik-e majd a jégpálya.