közlekedés;dugó;

- Nézze meg, hol idegeskedtünk legtöbbet 2013-ban!

Az Árpád hídon és környékén szeptemberben hatszorosára nőtt a menetidő az 1-es villamos felújítása miatt, az M1 autópályán pedig márciusban a rendkívüli hóhelyzet miatt alakult ki egy közel három napos torlódás – 2013-ban ezeken a helyszíneken találkozhattak a legkomolyabb forgalmi változásokkal az autósok. Az egyéb felújítások, forgalomelterelések esetén idén átlagosan 20-25%-kal nőtt a menetidő a közlekedési adatok gyűjtésével és elemzésével foglalkozó Best Way Traffic Kft. adatai szerint.

2013-ban az útfelújítások és építkezések mellett rendkívüli időjárási viszontagságok – havazás, hótorlaszok, árvíz – is befolyásolták a közúti közlekedést Magyarországon. A közúti közlekedési információk összesítésével és feldolgozásával foglalkozó cég az elmúlt négy év tapasztalatai alapján elemezte a hazai utak forgalmát. A fővárosban elsősorban a nagyobb útfelújítások és építkezések miatt alakultak ki komolyabb fennakadások. A legjelentősebb torlódás az 1-es villamos felújításának megkezdésekor jött létre, emiatt az Árpád hídon többszörösére nőtt a menetidő: a korábbi év azonos időszakában mért 5-6 perchez képest 30 percig tartott az átjutás.

A Ferenciek terén tavaly november óta folyó átépítési munkálatok miatt idén mintegy 20%-kal több időt kellett szánni az autós közlekedésre a Rákóczi út, Kossuth Lajos utca útvonalán. A korlátozások itt jellemzően munkaidőben okoztak komolyabb fennakadásokat mindkét irányban, de hétvégéken és ünnepnapokon is érzékelhetően lassult a forgalom az előző évhez képest.

15%-kal nőtt az átlagos menetidő a pesti alsórakpart Parlament előtti szakaszának lezárása miatt. A januártól augusztus végéig tartó közműfelújítási munkálatok és építkezések, illetve a nyári árvíz miatt a környező utcákon és a Nagykörúton alakult ki tartósan számottevő torlódás, de a megfelelő tájékoztatásoknak köszönhetően a közlekedők itt fel tudtak készülni az elterelésekre.

Rövidebb ideig, de nagyobb mértékben, mintegy 25%-kal növelték a torlódásokat a nyár közepén a 4-6-os villamos vonalán végzett vágányfelújítás, illetve a 61-es villamos vonalának szeptembertől november végéig tartó karbantartása. Mindkét esetben a villamospótló buszok számára kialakított buszsávok miatt lassult a forgalom. Szintén egy ideiglenes buszsáv kialakítása okozott hasonló mértékű forgalomnövekedést a Hegyalja úton, ahol negyedével nőtt a menetidő a korábbiakhoz képest.

Országszerte többnapos fennakadásokat okozott a közlekedésben a márciusi rendkívüli hóhelyzet, melynek nyomán rekordhosszúságú, háromnapos dugó alakult ki az M1 autópályán. Szintén az ország több pontján jelentősen lassult a közúti közlekedés a nyári árvíz idején. A 10-es úton találkozhattak ebben az időszakban a leghosszabb torlódásokkal az autósok, ahol a Budapest-Esztergom vasútvonal felújítása miatt amúgy is nagyobb volt a forgalom: a reggel és a délután több órán át kellett a járművekben várakozni. Átmeneti, rövid ideig tartó fennakadásokat okozott  az e-útdíj bevezetése, elsősorban a határátkelőknél.

A jövő év végéig várhatóan csökkenni fognak a közúti fennakadások, forgalomkorlátozások Szvétek Ferenc szakértő szerint: „A nagyobb útfelújítások várhatóan befejeződnek 2014 végére, így valamelyest felszabadul majd a fővárosi közlekedés, addig is azonban további forgalom-elterelésekre és várhatóan jelentősebb torlódásokra lehet számítani a főváros több pontján. Az időjárási körülmények a tapasztalataink alapján minden évben megviselik a közlekedőket, erre előzetes tájékozódással lehet legkönnyebben felkészülni.

 

 Elveszítette az állását az a központi vásárcsarnokban takarítóként dolgozó férfi, aki az Együtt-PM szövetségnek nyilatkozott az egykulcsos adóról és az őt foglalkoztató cégnél tapasztalt szabálytalanságokról - hangzott el a pártszövetség hétfői sajtótájékoztatóján Budapesten.