A pályázatok tárgya a kiírás szerint: médiatervezés, vásárlás és grafikai tervezés, plakátnyomtatás, továbbá médiaelemzés, valamint hirdetések megjelentetése a nyomtatott, elektronikus és online médiában, kültéri felületeken. A nyertes médiaügynökséget "az összességében legelőnyösebb" ajánlatot értékelve választották ki.
Először 2012. októberében hozták ki győztesnek az Initiative Media Hungary Kft.-t. A megbízás értéke nettó 1,138 milliárd forint keretösszeg volt. A versenyben alulmaradt pályázó az Inter Media Group (I.M.G.) Kft. volt, amely az elmúlt években sorra nyerte el az állami szféra nagyösszegű, hasonló megbízásait. Az idén kiírt, majd októberben elbírált, a következő egy évre szóló tendert szintén az Initiative Media nyerte, és itt is az I.M.G. maradt alul. E megbízás - amely már média- és márkakommunikációs médiastratégia kidolgozást is tartalmazott - már nettó 1,412 milliárd forintra szólt. A Posta megbízása amúgy jelentősen fellendíti az Initiative Media forgalmát, ugyanis a cég 2012-es árbevétele 3,247 milliárd forint volt, adózott eredménye pedig 78 millió - ez az időszak néhány hónappal már "belelógott" az első megbízás teljesítésébe.
A Magyar Postától arra is kértünk adatokat, hogy a reklámtevékenységre, hirdetésekre fordított összegből mennyi jutott tévé-, illetve rádióhirdetésekre, mennyi közterületi hirdetésekre, mennyi a nyomtatott sajtóra, illetve online felületekre, de a cég részletes adatokat nem közölt, mondván: "a megjelenési formák kiválasztása - a kampányok üzeneteinek és célcsoportjainak függvényében - az ügynökség szakmai kompetenciája".