Ezzel párhuzamosan az 1V és a 101V villamospótló járatok menetrendje is megváltozik, az óbudai végállomásaikról szintén csak a dunai átkelőig közlekednek.
A BKK hangsúlyozta: az átadás részleges, a vonal ezen szakaszán a forgalom újraindíthatóságát szolgálja a villamospálya elkészülte. Számos kiegészítő munkát a következő hónapokban végez el a kivitelező: a végleges utastájékoztatási felületek még nem készültek el, egyelőre nem lesz lift, mozgólépcső a megállókban, és a padok, szemetesek is csak ideiglenesek lesznek.
Az Árpád híd és a Lehel utca között az elmúlt két és fél hónap során átépítették a teljes villamospálya-szerkezetet, így megszűnt a 10 kilométer/órás sebességkorlátozás. Kicserélték a felsővezetékeket, korszerűsítették az áramellátási rendszert, és később a megállók is megújulnak.
A munkálatok előrehaladtával a közúti közlekedés is változik a környéken: a Róbert Károly körút Lehel utca és Pap Károly utca közötti szakaszán mindkét irányban megszűnik a belső sáv lezárása és az ideiglenesen létesített autóbuszsáv. A körgyűrű Lehel utcai, Teve utcai és Váci úti csomópontjában visszaáll a korábbi forgalmi rend: ismét lehet balra kanyarodni. A villamospótló autóbusz visszakanyarodásának segítése érdekében a Róbert Károly körút Pap Károly utcai csomópontjában az Árpád híd felől - kizárólag az autóbuszok részére - ideiglenesen engedélyezett lesz a visszakanyarodás.
A felújítás kivitelezője december 21. és január 6. között az Árpád hídon szünetet tart, ezért az Árpád híd belső forgalmi sávját Budáról Pestre ebben az időszakban egész nap használhatják az autósok is. A Népfürdő utcai le- és felhajtó, illetve a Váci úti ideiglenes villamos-végállomás közötti szakaszon a Róbert Károly körút belső sávjai változatlanul lezárva maradnak.
A villamosvonal felújítása 2014 nyarától a Lehel utca és a Puskás Ferenc utca közötti szakaszon folytatódik. A kivitelezés része az "1-es és 3-as villamos vonalak továbbfejlesztése I. ütem" projektnek, amelynek összköltsége 41 milliárd forint, ennek 93 százalékát az unió biztosítja.