Az Audi, a Skoda, a SEAT és a Volkswagen márka, valamint a VW haszonjárművek magyarországi importőre idén is tartja több mint húszszázalékos - a személyautóknál harmincszázalékos - piaci részesedését, az év végéig várhatóan eladott mintegy 20 500 (november végéig 19 133 darab) járművel.
Az ügyvezető tájékoztatása szerint összesen mintegy 2000-rel több autót adnak el, valamennyi márkájuk növelni tudta eladásait tavalyhoz képest. A Skoda és a VW őrzi helyét a márkák népszerűségi listájának élén, váltakozva az első négy között szerepel évek óta, az Audi pedig a prémiumszegmensben piacvezető Magyarországon.
Eppel János emlékeztetett arra, hogy a magyar piacot továbbra is a flottavásárlás tartja mozgásban, a vevők 75-80 százaléka cég. A privát ügyfelek érdeklődése ugyanakkor az idén élénkült kissé, amelynek alapja az, hogy több tízezer potenciális vevő halogatja a vásárlást az elmúlt évek óta, kivárnak a bizonytalan gazdasági környezet miatt. A piaci felmérések szerint ezek a vevők óvatosak, de előbb-utóbb meg fognak jelenni a kereskedésekben, különösen, ha újra javulnak a finanszírozási lehetőségek.
Az ügyvezető igazgató jelezte, hogy 2013-ban javuló jogszabályi környezet segítette az autópiac éledését, ilyen lépés volt például a cégszerű használatnál a javítások áfájának részbeni visszaigényelhetősége, valamint hogy a cégautóadót a használó fizeti, így levonható. Eppel János esélyt lát a privát vásárlások növekedésére a kedvező hitelkonstrukciók feléledésével is. Becslése szerint a pozitív jelek mellett is legalább három év kell ahhoz, hogy a magyarországi autópiac jó ütemben induljon felfelé az idei mintegy 62 ezer darabról, bár arra nem lát esélyt, hogy akár csak a 2008-ben elért 158 ezer darabos szintre visszaálljon az értékesítés.
Eppel János az MTI-nek elmondta: a Porsche Hungaria cégcsoport számára 2013 stabil év volt. A cég továbbra is jelentős regionális logisztikai szerepet tölt be értékesítőként és az alkatrészellátásban is. A cégcsoport összárbevétele az idén mintegy 260 milliárd forint.