A két tárca annak kapcsán közölte ezt, hogy Magyarország is magas szintű szakmai delegációval képviseltette magát a folyami hajók üzemeltetőinek éves seregszemléjén Bukarestben. A rendezvényen a hajózás főbb kérdéseit vitatták meg a jelenlévők: szó esett a fogyasztóvédelem és a fenntartható fejlődés sajátosságairól, az infrastrukturális igényekről, a rugalmas határellenőrzés előnyeiről, valamint az egyre szélsőségesebb vízállás okozta problémákról.
A közlemény szerint Horváth Viktória turizmusért felelős helyettes államtitkár felszólalásában az infrastruktúra-fejlesztés kérdésköréről beszélt, és tájékoztatta a jelenlevőket a Mahart Passnave Kft.-ben történt állami tulajdonszerzésről.
Hozzászólásában hangsúlyozta: ez a vagyonpolitikai döntés egyrészt azt jelenti, hogy Magyarország fontosnak tartja és komoly lehetőséget lát a dunai hajózás fejlesztésében mind gazdaságfejlesztési, mind pedig munkahely-teremtési tekintetben.
A konferencia második napján a dunai országok és városok programkínálata bővítésének lehetőségeiről esett szó. A beszélgetésen Magyarországot és Budapestet Sztojanovits Kristóf, a Magyar Turizmus Zrt. Budapest-közép-dunavidéki Regionális Marketing Igazgatóságának vezetője képviselte, aki az új vidéki programok mellett a főváros megújult kulturális kínálatát mutatta be.
Az NGM és az NFM közleménye szerint Magyarországra a dunai folyami hajózásban továbbra is jelentős szerep hárul. A magyar fővárosba évente 280-300 ezer hajós vendég látogat, akik a dunai utat megelőző vagy azt követő városlátogató programok által közel 40 000 vendégéjszakát töltenek el a Duna-parti ötcsillagos szállodákban. Évente 170 hajó, mintegy félmillió vendéget szállít a Duna felső és alsó szakaszán, 2014-ben majd 30 ezer vendégággyal nő a kapacitásuk.