A pénzügyi tanácsadó cég partnere arról beszélt, hogy nagyon hasonló trend figyelhető meg a biztosítótársaságoknál is. A megfelelő hiteltermék kiválasztásakor továbbra is az ár és a kamatok alakulása a legfontosabb az ügyfelek számára, a szolgáltatás széleskörűsége és minősége csak másodrendű.
A hitelfelvételkor fontosabb az ismerősök és a "megbízható személyek" véleménye, mint a bankok reklámja. A pénzintézetekkel szemben ugyanis bizalmatlanok. Világszerte megfigyelhető, hogy van egy-egy trendi bank, ahol érdemes ügyfélnek lenni, kártyájukat használni. Ilyenről Magyarországon viszont nem beszélhetünk. Valamikor "sikk" volt a Citibank hitelkártya-birtokosának lenni - mondta a szakember, de ma már ennek nimbusza is elszállt.
Az elmúlt esztendőben a pénzintézeti kapcsolatokban érdemi elmozdulás nem történt. A helyzet tehát stabil, és az is jó hír, hogy nem romlott a helyzet - legalábbis a felmérés tanúsága szerint. A legtudatosabbnak a 25-34 év között, képzett, magas jövedelmű, aktív internet- és okostelefon használók, a fejlett országokban a valamivel idősebbekről mondható el ugyanez. Az alacsony betéti kamatok nyertesei a befektetési alapok, ahová csak 2013-ban több mint 700 milliárd forintnyi új tőke áramlott - mondta Szép Péter.