Amint szerdai számunkban megírtuk, az iroda ügyfeleit Cipruson alacsonyabb színvonalú szállodában helyezték el, mint amire befizettek. Az utazási irodát pedig azóta telefonon nem lehet elérni és bezárt az Alkotás úti irodájuk is.
Békési Tamás tájékoztatása szerint károsultról konkrét bejelentés nem érkezett hozzájuk. Hozzátette, hogy a folyamatban lévő vizsgálat és közigazgatási hatósági eljárás során a tényállás tisztázását követően az MKEH a hatáskörébe tartozó szükséges intézkedéseket megteszi. Felhívta a figyelmet arra, hogy ha csalás bűncselekménye, vagy fogyasztókat megtévesztő, tisztességtelen piaci magatartásról van szó, akkor az nem tartozik az MKEH hatáskörébe.
Az iroda tegnap még szerepelt az MKEH által az utazásszervezői, illetve utazásközvetítői tevékenységet folytató vállalkozásokról vezetett hatósági nyilvántartásban. Békési kiemelte: az utazásszervezői tevékenység folytatásának nem feltétele az, hogy a tevékenységi engedéllyel rendelkező vállalkozó utcára nyíló, nyitvatartási idővel üzemelő, bárki számára nyitva álló üzlethelyiséget tartson fent.
Az utazásszervező köteles az utazás megkezdése előtt az utasait tájékoztatni arról, hogy mi a célállomáson található - magyarul vagy általánosan használt világnyelvet beszélő - helyi képviselőjének neve, címe, elérhetősége és csupán ennek hiányában köteles olyan úgynevezett „ügyeleti számról” gondoskodni, mely lehetővé teszi az utas számára az utazásszervezővel való közvetlen kapcsolatfelvételt.