Noha ezt sosem mondta ki még senki, de vélhetően a magyar autósport mélypontja a 2011-es esztendő volt.
A gazdasági válság elhúzódása miatt ekkor volt a legnagyobb pangás, a szponzorok egyre-másra hagyták magukra a sportolókat, és úgy tűnt ekkor, hogy maximum csak az álmainkban sikerülhet a magyar autósportot régi szintjére emelni.
Aztán mára kiderült, ha ugyan csodák továbbra sincsenek, az álmok viszont azért vannak, hogy megvalósuljanak. Bármilyen hihetetlen a fentiek után, de tény: 2013 a Magyar Autósport éve. Az aszfalton és a zöld asztal mellet egyaránt. De nézzük a tényeket.
Immár 28. alkalommal került megrendezésre a Hungaroringen a Formula 1 Magyar Nagydíj, ami egyrészt ismét sikertörténetté vált - újabb nézőcsúcs a mogyoródi pályán -, ugyanis hazánk egyik legjobb "imázsakciója" immár biztosan 2021-ig meg is marad.
A magyar autósport legújabbkori bölcsője a száguldó cirkusz mellett 2014-től ismét a Hungaroringre várja a német túraautó bajnokság (DTM) mezőnyét, illetve bekerült a kamionos Eb jövő évi versenynaptárában is, de a túraautó-világbajnokság (WTCC) és a WSR továbbra is látható lesz a magyar szurkolók számára.
Ám idén már nemcsak a Hungaroring vonzotta a világsztárokat Magyarországra. Jubileumi tizedik alkalommal került megrendezésre a terep-rallye Világkupa-sorozat egyik állomásaként a HunGarian Baja, ahol idén a világ élvonala mutatta meg a szakág minden szépségét.
Akárcsak a nyirádi katlanban megrendezett Autocross és Rallycross Európa-bajnoki futam. És ami a leglényegesebb, mindenhol hatalmas volt az érdeklődés.
Ennek megfelelően a különböző szakágakban versenyzőink is kitettek magukért. Michelisz Norbert a tavalyi privát bajnoki címe után idén a Honda pilótájaként akár az abszolút harmadik-negyedik helyére is odaérhet - két futam van hátra -, ami hatalmas eredmény lenne a Zengő Motorsport pilótájától.
Félő azonban, idén nem ő lesz a magyar autósport legjobbja, hiszen történelmi pillanatként három Európa-bajnoka is van Magyarországnak.
Autocrossban Kárai Tamás - 2011 után másodszor - illetve Szabó Krisztián is megnyerte kategóriájának összetettjét, ráadásul mindketten már az utolsó futam előtt bebiztosították Eb-címüket.
Kettejükhöz csatlakozott Bessenyey Zoltán is, aki a rallye-ban nyerte meg a kontinensviadalt. Nem sokkal maradt el ettől a kamionosok Kiss Norbert és a még csak 17 éves Major Benedek, akik futamgyőzelmekkel és számos dobogós helyezéssel bizonyították, sportáguk legjobbjai között a helyük, míg állandó beugróként Kiss Pál Tamás remekül teljesítve az összetett ötödik helyén végzett az AutoGP-sorozatban.
Azért itthon is történt egy és más. A 2012-ben mélypontra kerülő rallye-szakág is feltámadt, és idén - időnként szinte rekordmezőnyökkel - már izgalmas csatákat vívtak a magyar bajnoki címért.
Mindez mire volt elég? Nos, néhány korábbi szponzor újra a sportág felé fordult, a sikerek hatására a média egyre szélesebb körben számolt be a különböző versenyekről.
Azaz, ha még a csúcs messze is van, a lejtő helyett immár az emelkedőn halad a magyar autósport szekere…