Fizetésképtelen a Sólyom légitársaság, mely most úgy lehet az enyészeté, hogy egyetlen utast sem vitt sehonnan, sehová. Ománi vagy más egzotikus befektetőkről szóltak a híradások, hogy ők látnának üzletet a Malév csődje utáni hatalmas nemzetközi űr betöltésében.
Nem tudni, hogy csupán médiahack volt-e ez az egész vagy mi…? Ha hozzátesszük, hogy Sólyom néven étolajat, lisztet, lekvárt, ásványvizet is akarnának forgalmazni, akár (igaz, jó drága) marketingfogásnak is elmenne egy nemzetiszín repülőgép megfordulása Liszt Ferihegyen. Azon viszont kevesen nevetnek, hogy a dolgozók mehetnek akár Ománba is, keresni a bérüket.
Összeesküvés-elméletekre fogékony ismerősöm szerint egy idegen állam titkosszolgálati (teszt)akciójának tűnhet a dolog - bár, hogy mi célból, azt egyelőre ő sem tudta kiszálazni. Tény, hogy a cég vezérigazgatója korábban titkosszolgálati vezető volt - éppen légügyi területen.
Eszembe jut az 1961-ben - a hidegháború legforróbb időszakában - történt "Bálnagate" ügy. Akkor Nyugatról hazánkba érkezett Góliát, a kitömött, és már kissé büdös cet, hogy az egész országban végighordozva megcsodálhassák a sosem látott állatot. Utóbb sokan azt állították, hogy Góliátot a CIA küldte. A kamion mérete és súlya ugyanis az akkori ballisztikus rakétaszállítókéval volt azonos. A legenda szerint azt tesztelték ezzel az amerikaiak, hogy bírják-e a magyar utak a rakétahordozó járműveket.
Kacsa volt a bálna is, meg a Sólyom is? De ha nem, akkor meg mi?